Blog | Karel Jura

AF Band

Recenze koncertu z rožnovské Vrátnice

Adam Fuska, který kráčí ve šlépějích svého otce jako profesionální muzikant, nám opět představil svůj projekt AF Band, složený z kolegů učitelů ZUŠ. V kapele hraje na bicí Tomáš Fábry, Vašek Hudeček ml. krotí doprovodnou kytaru a kapelu kompletují sourozenci Jirka (sólová kytara) a Ondra (baskytara) Růčkovi. Lidí nebylo tolik, ale příčinou byla současná epidemiologická situace, nikoli nedostatek zájmu publika. Kapela představila hity 80-tých a 90-tých let moderní populární hudby, doplněné znělkami z filmů a seriálů, například úvodní písně Pobřežní hlídky nebo seriálu Přátelé I´ll be there for you.

Kytarista Jirka Růčka a jeho bratr Ondra na baskytaru udělali od doby, kdy jsme spolu začínali v hospodě Na Písečné s jinou kapelou Stetson, obrovský kus práce. Velkou školou pro ně bylo účinkování v kapele Astmatic, kdy je“vychoval“ bývalý bubeník Stetsonu Richard Paprskář, řečený Tashunka. Jiří Růčka zahrál třeba skladbu Summer song od Joe Satrianiho. Ondra zase zahrál a zazpíval píseň od kapely Bon Jovi Wanted Dead or Alive, která podle Adama Fusky zazněla v nějakém westernu. Když Ondra za basou zazpíval „I´m a cowboy on a steel horse I ride“, bylo to velmi blízko originálu. Zazněla také píseň Paradise od Philla Collinse. Adam za klávesami skvěle zazpíval píseň od Robbieho Williamse Let me entertain you. Lidé se bavili a když kapela dohrála, na zájem publika ještě přidali známou píseň od Gwen Stefani It´s my life a nakonec hitovku od Rolling Stones z alba Bridges to Babylon Anybody seen my baby, v jejímž klipu původně hrála Angelina Jolie.

Koncert byl zároveň streamovaný, na netu si aspoň část pustilo přes 1000 lidí a zhruba desetina z nich přispěla kapele. Klubové koncerty jsou esencí hudebního života, tímto tvrzením bychom mohli report zakončit.

Karel Jura, leden 2022

Rožnov Vrátnice